Největší evropský pivovar Heineken loni vytvořil čistý zisk 2,95 miliardy eur (asi 74,7 miliardy korun). To je proti předchozímu roku nárůst o 106 procent.

Firma ale za tak výrazné zlepšení vděčí jednorázovým výnosům, bez nich by zisk zvýšila pouze mírně. Podnik se dál potýkal s problémy v Evropě, kde vázne odbyt, jinde ve světě se mu ale dařilo zvyšovat tržby i ceny.

Téměř celý nárůst čistého zisku je výsledkem přecenění aktivit, které má firma v Asii. Týká se to hlavně společnosti Asia Pacific Breweries.

Díky tomu je loňský zisk vyšší o 1,5 miliardy eur. Celková výkonnost firmy však podle analytiků byla spíš rozporuplná, ve vyšším růstu zisku firmě bránily investice a vyšší náklady na nákup surovin.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru