První tuzemskou firmou, která díky operátorovi ví, kde lidé tráví noc, kudy cestují a v jakém místě pracují, je od loňska CE-Traffic. „Se společností T-Mobile jsme se dohodli, že můžeme zpracovávat jejich anonymizovaná data, vytvářet z nich určité geodemografické statistiky a mapy, které pak můžeme prodávat v podobě různých služeb,“ říká předseda představenstva společnosti Jiří Novobilský. Nabídku své firmy, která se původně specializovala jen na monitorování dopravní situace, tak rozšířil například o mapování návštěvnosti turistických míst.

Roční monitoring jedné lokality vyjde maximálně na sto tisíc a města díky tomu mohou zjišťovat, z jaké země k nim turisté nejčastěji jezdí a v jaké části dne památky nejraději navštěvují.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se