Čistý zisk americké společnosti Coca-Cola ve čtvrtém čtvrtletí meziročně stoupl o více než desetinu na 1,87 miliardy dolarů (35 miliard Kč), protože silná poptávka na rozvíjejících se trzích kompenzovala pokles prodeje v Evropě.

Oznámila to v úterý firma, která je největším výrobcem nealkoholických nápojů na světě.

Tržby stouply o čtyři procenta na téměř 11,5 miliardy dolarů. Coca-Cola vlastní více než 500 značek sycených i nesycených nápojů.

Kromě hlavní značky Coca-Cola, která je považována za nejhodnotnější na světě, jí patří například značky Fanta, Sprite, Powerade a Minute Maid. Nápoje prodává ve více než 200 zemích světa.

"V roce poznamenaném pokračující nejistotou ve světové ekonomice jsme dosáhli solidního růstu prodeje, tržeb i zisku," uvedl generální ředitel společnosti Muhtar Kent.

Upozornil, že hospodářská nejistota přetrvává i na začátku letošního roku.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru