Jiří Kubeš (38)

- Vystudoval Vysoké učení technické v Brně.
- Od roku 1993 pracoval v několika reklamních agenturách jako grafik.
- Mezi lety 1999 až 2003 se živil programováním her a animováním dětských knih.
- Poté dva roky pracoval jako kreativní ředitel v agentuře Visione.
- V roce 2008 založil portál Fler.cz.

Náušnice, šátky nebo hrnky za téměř půl miliardy korun. Taková je bilance prodaného zboží během první pětiletky existence internetového portálu Fler.cz, který sdružuje tisíce drobných výrobců.

Autorem projektu je Jiří Kubeš. "Moje žena je módní návrhářka. Nejen pro ni bylo dříve těžké prosadit se a prodávat vlastní výtvory," nastiňuje, proč se zrodila myšlenka na vybudování on-line tržiště s originálními výrobky.

Za loňský rok jste utržili 187 milionů korun, respektive zboží v této sumě díky vám prodali zaregistrovaní výrobci. Jaký z toho máte podíl vy?

Přítomnost na Fler.cz je zdarma, tvůrci tedy neplatí nic za vložení zboží. V případě, že si zboží někdo koupí, zůstává nám jako provozovatelům 11 procent provize z konečné prodejní ceny. To je hlavní zdroj našich příjmů. Hrubý zisk byl v roce 2012 kolem 20 milionů korun.

Máte ještě další příjmy třeba z prodeje internetové reklamy?

Malá část příjmů Fler.cz plyne také z vnitřního inzertního systému. Tvůrci si mohou připlatit za zvýhodněné vystavení zboží. Běžnou tradiční inzerci třetích stran v prodejní části Fler.cz zásadně neděláme, i když se to vzhledem k naší návštěvnosti nabízí.

Od založení webu v roce 2008 vám rostou tržby o desítky procent každý rok. Předpokládám, že takový vývoj se neobešel bez zájmu investorů a nabídek na odkup firmy.

Nabídky přicházejí již od druhého roku naší existence. Je to dobrý signál, že jde o projekt s kvalitním výhledem do budoucnosti. Mezi zájemci nechybějí největší hráči české e-komerce i mediální společnosti, na stole mi ale leží i nabídka od jednoho z velkých zahraničních investorů. Výši nabídek si nechám pro sebe, nebudu ale zastírat, že jsou poslední dobou velmi atraktivní.

Internetové tržiště jste dlouhou dobu vedl jako OSVČ, až loni v prosinci byla zaregistrována společnost Fler, s. r. o. To byl první krok na cestě k prodeji společnosti?

Změna právní formy měla primárně účetní důvody, nicméně je to samozřejmě vhodnější i pro případný vstup strategického investora. Tuto možnost již nevylučuji tak striktně, jako když byl Fler.cz o několik let mladší.


 

Týdeník Ekonom č. 6/2013Plánujete Fler.cz expanzi i v off-line světě? Bude otevírat kamenné prodejny?
Chystá expanzi do zahraničí?
Proč nemá Fler.cz vlastní mobilní aplikaci?

 

VÍCE SE DOČTETE V POKRAČOVÁNÍ ROZHOVORU, KTERÝ NAJDETE V AKTUÁLNÍM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM.

banner 2
Související