Petra Hubačová (35)

- Pochází z Karlových Varů.
- Vystudovala střední ekonomickou školu.
- Anglicky se naučila jako au-pair v Británii.
- Pracovala v řadě firem, naposledy v Tuesday Business Network.
- V roce 2010 založila společnost TechSquare.
- Dala si titul Chief Babysitter.
- Má čtyřletého syna.

Tento týden je se svými "dětmi" v americkém Silicon Valley. Jejich cílem je nasát atmosféru místa, kde se nejlépe na světě daří technologickým firmám. Petra Hubačová (35) založila takový malý kousek Silicon Valley o rozloze 2000 metrů čtverečních na pražském Smíchově.

TechSquare nabízí kancelářské prostory malým začínajícím firmám, ale jeho ambicí je být o něco více než jen nájemce. Což ostatně dokazuje i titul půvabné drobné brunetky, který zní Chief Babysitter. Tedy něco jako "hlavní paní k dětem". A jak přiznává, částečně tak i funguje. "Často jsou o 10 i více let mladší než já. Někdy si mezi nimi připadám strašně stará," říká s úsměvem Petra Hubačová.

Do Česka přišli brzy

Firmu založila před třemi lety, nápad nějak vyplynul z debat, které vedla se svým předešlým zaměstnavatelem Ondřejem Bartošem. Investor, známý mimo jiné z první a druhé série televizní soutěže Den D, se v té době zrovna vrátil z Ameriky. Navštívil tam několik akcelerátorů, což je taková "přípravka" pro ty, kteří mají nějaký podnikatelský nápad a chtějí ho zkusit realizovat. A napadlo ho něco podobného zkusit i v Praze. Jak akcelerátor funguje? Je to společnost, která lidem s nápadem pomůže založit firmu - dá jim právní i jiné rady, nabídne prostory, zprostředkuje kontakty. A to vše výměnou za podíl v této firmě.

To byl také původní podnikatelský záměr společnosti TechSquare, kterou založila Hubačová. "Jenže jsme zjistili, že na to ještě lidé v Česku nejsou připraveni. Nechápali, proč by měli někomu dávat kus své firmy. A nerozuměli ani tomu, proč by měli být pohromadě s ostatními firmami, nedejbože svojí konkurencí," říká Hubačová.

A tak se TechSquare, založený v roce 2010, vyprofiloval jako firma, kde si lze pronajmout prostor podle představ. V minimální variantě židli a stůl ve velké místnosti s ostatními, ale k dispozici je i samostatná kancelář. To vše obsluhuje jedna recepce, v ceně jsou veškeré služby včetně kávy zdarma, v případě potřeby je k pronájmu zasedačka. V začátcích byznysu je to svým způsobem ideální řešení. Podnikatel má minimální náklady a přitom možnost flexibilně prostor zvětšovat, anebo zmenšovat. To podle toho, jak se daří.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru