Důvěra lidí je tu ještě nižší než v jihoevropských státech. A v obchodě je to znát, říká v rozhovoru generální ředitel Kraft Foods pro Českou a Slovenskou republiku Peter Mueller.
Společnost, která patří k největším potravinářským gigantům na světě a která postupně přechází na svůj nový název Mondelez, přesto věří v brzké zotavení českého trhu a plánuje zde další investice. Především chce rozšířit svou výrobu.
Stále se objevuje kritika, že milka v Česku chutná hůř než milka v Německu. Je to pravda?
Ne, je to stejný produkt se stejnou recepturou. Rozdíl se dá vysvětlit jen jako různé psychologické vnímání. U některých produktů mohou být drobné rozdíly v receptuře, pokud nám lokální průzkumy trhu ukážou, že se v dané zemi preferují trochu jiné chutě. Receptura se potom podle toho mírně upraví. Ale není to kvůli nákladům.
Unilever na podzim oznámil, že bude vyrábět mnoho svých výrobků v menších baleních, protože čeká růst chudoby v Evropě a takto se chce bránit. Máte podobnou strategii? V Německu jste už zavedli 85gramovou milku…
To jsou jen doplňující možnosti. Pořád máme i stogramovou milku. Nemáme žádnou obecnou strategii zmenšovat balení. Ale samozřejmě budeme přinášet i doplňující nabídky různých velikostí našich výrobků.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru