Lednová prezidentská amnestie dopadla i na svět byznysu. Obchodníci tvrdí, že právě kvůli propuštěným vězňům zažívají rapidní nárůst krádeží ve svých prodejnách.

„V současné době se oproti stejnému období v loňském roce zvedl počet krádeží o více než jednu třetinu. Část propuštěných vězňů se zkrátka začala věnovat své bývalé činnosti – krádežím,“ řekl týdeníku Ekonom Jaromír Průša, security manažer společnosti Ahold provozující prodejny Albert.

O tom, že hlavní podíl na zvýšeném počtu krádeží mají amnestovaní vězni, podle Jaromíra Průši svědčí případy dopadených a policií identifikovaných zlodějů. Vyšší počet krádeží oproti loňsku potvrdil týdeníku Ekonom také mluvčí obchodů Tesco Jan Dvořák. „Nárůst pozorujeme zejména na severní Moravě,“ dodává Dvořák.

Prodejny Albert nebo Tesco přitom nejsou výjimkou. Obecně rostoucí trend sleduje i Svaz obchodu a cestovního ruchu. „Reálný dopad amnestie pocítila velká část obchodníků, kterým se od začátku roku značně zvýšil počet krádeží,“ říká prezident svazu Zdeněk Juračka.

Krádeže jsou levnější

Vyšší počet krádeží nutí obchodníky k tomu, aby vydali více peněz na ochranu a zabezpečení svých prodejen. „Musejí investovat nemalé finanční prostředky na všemožná preventivní opatření, jako je posílení ostrah, školení personálu nebo dokonce zazdívání výloh,“ vypočítává Juračka.

Nutnost nadstandardních investic do služeb bezpečnostních agentur potvrzuje i bezpečnostní manažer Aholdu Jaromír Průša. Amnestovaní vězni tak nyní částečně potvrzují dřívější varování šéfa Asociace soukromých bezpečnostních služeb Jiřího Kameníka. Ten v minulosti kritizoval obchodníky, kteří podle něho na bezpečnostních opatřeních příliš šetřili či najímali nekompetentní ochranu prodejen. Provozovatelé obchodů podle Kameníka hřešili na to, že ztráty z krádeží je vyšly levněji než zabezpečení.


Václav Dejčmar na titulní straně Ekonomu č. 5/2013VE ČTVRTEK (31. LEDNA) VYCHÁZÍ NOVÝ EKONOM.

 

V NĚM MIMO JINÉ NAJDETE VELKÝ ROZHOVOR S OBCHODNÍKEM S ŽENSKOU KRÁSOU A FINANČNÍMI DERIVÁTY VÁCLAVEM DEJČMAREM.

banner 2

 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru