Brněnské letiště plánuje přilákat síťové dopravce, kteří budou z Brna létat do světa přes relativně blízké evropské letiště jako křižovatku. V úvahu přicházejí ideálně Mnichov nebo Frankfurt nad Mohanem.

Vzhledem ke změně postavení ČSA je Praha v současné době spíše utopií, uvedl ředitel Letiště Brno Tomáš Plaček.

"ČSA pro nás byly dříve významný partner, ale jejich význam poklesl, svoji síť výrazně zredukovaly. Měli jsme z Brna tři lety denně přes Prahu. Teď musíme hledat jiné partnery, kteří obsluhují síťovou dopravou jiná letiště. Spojení přes německé křižovatky se jeví nejperspektivněji," řekl Plaček.

Nadějné jednání probíhalo s Lufthansou, která Brno dokonce zařadila do TOP 10 nejzajímavějších destinací, kam by mohla expandovat. Nicméně nakonec plány na expanzi výrazně zredukovala.

Brno patří mezi malá letiště, což však podle Plačka při vyjednáváních není rozhodující.

"Je pravda, že znám spoustu nevýhod, ale hlavní je velikost regionu a jeho tržní síla. To jsou fakta, která dopravce zajímají, proto je dobré je mít. Když je region silný, pak je jedno, jestli jsme velké, nebo malé letiště. Dokonce bych řekl, že mnohým cestujícím a hlavně turistům vyhovuje, že jsme malé, skoro bych řekl rodinné letiště," řekl Plaček. Ač zatím z Brna létají nízkonákladové společnosti, není prý rozdíl při jednání s nimi či s klasickými aerolinkami.

V loňské roce létalo z Brna pravidelnými linkami zhruba 285 tisíc cestujících, nejvíce do Londýna, což se odráží i na národnostní skladbě. 60 procent z nich jsou Češi, čtvrtina Britové a okolo sedmi procent Slováci. 

V letošním roce se rozšíří nabídka spojení do Moskvy a charterové lety poprvé zamíří z Brna do Portugalska.

Související