Nová Škoda Octavia zastínila modely Rapid a Citigo, přitom právě tyto dva budou v letošním a příštím roce pro mladoboleslavskou automobilku těmi nejdůležitějšími. Citigo je zbraní značky na západní trhy a Rapid na ty východní. Nová Octavia bude nyní prodeje spíše tlumit s tím, jak bude postupně nabíhat její výroba.

Hospodářské noviny zanalyzovaly prodeje automobilky na 33 významných trzích. Z výsledků vyplývá, že v západní Evropě dokázala Škoda posílit svůj tržní podíl právě díky modelu Citigo.

Ten oslovil nové zákazníky a tlumil pokles prodejů značky tam, kde dosavadní tahouni, tedy Octavia a Fabia, ztráceli dech. Například v Dánsku prodeje značky vzrostly bezmála o třicet procent. Nebýt ale Citigo, o čtvrtinu by naopak klesly.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se