Vydavatelství Empresa Media, které ovládá podnikatel Jaromír Soukup, má zájem o koupi společnosti Metropol Production, pod kterou patří provozovatel televizí Pětka a Metropol.

Hospodaření a stav firmy Metropol Production nyní Empresa Media analyzuje. Vydavatelství, které loni koupilo většinový podíl v provozovateli celoplošné televize TV Barrandov, to sdělilo ČTK.

Empresa Media vyslala do vedení Metropol Production svého zástupce. Ten bude podle sdělení firmy "odpovídat za provedení detailní analýzy aktuální kondice firmy a současně se bude konzultačně podílet na řízení společnosti do doby ukončení due diligence".

Vysílání televizí Metropol a Pětka loni na podzim přestal financovat podnikatel Luboš Měkota, protože policie obstavila jeho majetek. Provozovatel obou televizí od té doby hledal investora. Od konce loňského roku je podle obchodního rejstříku jediným členem představenstva společnosti Metropol Production Jan Mrázek.

Televize Metropol zahájila vysílaní prostřednictvím kabelových firem jako ryze pražská stanice v roce 2010, od předloňského srpna je dostupná ve třetím digitálním multiplexu. Televize Pětka zaměřená na zábavní pořady vstoupila na český trh v půlce loňského října.

Vydavatelství Empresa Media vydává mimo jiné časopisy Týden, Instinkt a Sedmička a jejich internetové verze. Vydavatelství aktuálně v TV spotech propaguje snížení ceny Týdne ze 40 Kč na 30 korun. Loni na podzim o 12 korun na 20 korun poklesla také cena Instinktu. Soukup v rozhovoru pro lednové číslo časopisu Forbes uvedl, že Empresa Media je vydavatelství, které zahájí cenovou válku.

Rozšířením portfolia o TV Barrandov vydavatelství začalo realizovat propojení tištěných a televizních médií. Novou zpravodajskou relaci Hlavní zprávy, která odstartovala v lednu, tak například vytváří redaktoři časopisu Týden. TV Pětka se programově zčásti zaměřuje na bulvární a life stylová témata, kterými se zabývá také týdeník Sedmička.

Vedle vazeb na vydavatelství Empresa Media Soukup vlastní největší tuzemskou mediální agenturu Médea Group. Firma v roce 2011 vykázala tržby 2,7 miliardy korun, zhruba stejně jako v roce 2010. Zisk firmy předloni klesl zhruba o pětinu na 120 milionů korun.

Jaromír Soukup je jedním ze sponzorů prezidentské kampaně Jana Fischera.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru