Český fotbal může přijít o jednoho z největších marketingových partnerů. Česká spořitelna zatím neprodloužila sponzorskou smlouvu, která vypršela na konci roku 2012, a není jisté, zda to udělá. Rozhodnout o tom, jestli spolupráce bude pokračovat a případně v jakém objemu, by se mělo během ledna.

"Smlouva zatím nebyla prodloužena. O dalším postupu rozhodneme pravděpodobně v průběhu ledna," řekla ČTK bez bližších podrobností Klára Pačesová z tiskového oddělení České spořitelny.

FAČR se k celé záležitosti hodlá vyjádřit až poté, co spořitelna oficiálně zveřejní své konečné rozhodnutí. Logo spořitelny už není mezi sponzory ani na oficiálním webu FAČR.

Česká spořitelna je jedním z hlavních partnerů FAČR od roku 2006, kdy nahradila jiný finanční ústav a pojišťovnu ING. Kromě reprezentace a Fanclubu reprezentace byla generálním partnerem juniorských výběrů včetně jednadvacítky, juniorské ligy a také projektu "Fotbal pro všechny", který na mezinárodním poli zastřešuje Evropská fotbalová unie.

Na mládež dávala polovinu svého sponzorského příspěvku, který nebyl oficiálně zveřejněn, podle odhadů médií se však pohybuje kolem 30 milionů korun.

Vedle České spořitelny patří mezi hlavní partnery FAČR společnosti Gambrinus, T-Mobile, Hyundai, Puma, Synot Tip či Hörmann. Šest největších partnerů fotbalu ročně přispěje částkou okolo 200 milionů korun. Se Synot Tipem by měla FAČR jednat letos, s automobilkou Hyundai naopak prodloužila kontrakt loni na podzim o čtyři roky.

I v případě neprodloužení smlouvy by Česká spořitelna ve svém marketingu měla nadále využívat brankáře národního týmu Petra Čecha. "Individuální spolupráce Petra a České spořitelny nadále pokračuje," řekl David Trávníček ze společnosti Sport Invest, která Čecha zastupuje.