Z hlediska výnosnosti, měřeno indexem PX, dopadl pro pražskou burzu rok 2012 velmi solidně. Po propadu o 25,61 % v roce 2011, přinesl letošek zisk +14,01 %, přestože si více jak polovina emisí připsala ztrátu.

"Nutno však vzít také v potaz vyplácené dividendy, které index PX nezohledňuje. V případě jejich započítávání by výkonnost byla ještě o dalších cca 2,5 až 3 % vyšší," upozorňuje například Jiří Zendulka z BH Securities.

Z emisí, původně obchodovaných ve SPAD, se akcionáři loni dočkali dividend u osmi, tedy od více než poloviny.

A co se týká likvidity na pražské burze, ta si bohužel udržela sestupný trend z posledních let. Poprvé v historii ale počet dní s objemem obchodů pod 1 miliardu korun převýšil dny s objemem vyšším.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
reklama