Společnost Student Agency zdraží od 2. ledna 2013 většinu jízdenek na vnitrostátních linkách o pět nebo deset korun. Na některých linkách včetně nejvytíženější trasy Praha - Brno se cena nemění.

Jde o reakci na zvýšení DPH o jedno procento. V lednu dopravce nasadí do provozu také 15 nových autobusů konceptu Fun&Relax a starší vozidla odprodá, uvedl v pátek mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

 

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

"Ceny jízdného jsme museli mírně upravit, abychom pokryli veškeré náklady spojené se zvýšením sazby DPH. Pět a deset korun je minimální možné navýšení," uvedla obchodní ředitelka autobusové dopravy Ivana Kašická.

Dopravce odvede z jízdenky o jedno procento více do státní pokladny, zvýšená daň zároveň zvedne náklady na provoz.

Kromě jízdenky na nejvytíženější lince mezi největšími městy zůstává za stejnou cenu i cesta z Prahy do Hradce Králové, do Plzně a z Brna do Olomouce.

Zaváděcí ceny končí na lince z Prahy do Chebu a Sokolova.

Nové autobusy

V lednu Student Agency zařadí do provozu patnáct nových autobusů konceptu Fun&Relax.

"Budou jezdit zejména na mezinárodních linkách do Vídně, Berlína, Londýna, Bratislavy nebo do Itálie a Švýcarska," uvedla Kašická.

Dopravce tak rozšíří počet těchto vozů na 40, v současnosti je provozuje mezi Prahou a Brnem, část jich jezdí do Liberce a do zahraničí.

Každý cestující v něm má vlastní obrazovku s nabídkou televizních programů či filmů, autobusy také disponují zesílenou technologií příjmu internetového signálu.

Společnost provozuje 130 autobusů s průměrným stářím 2,5 roku.