Přestože primárním cílem nájemců kanceláří zůstává snižování nákladů na pronájem kancelářských prostor, zajímají se také o to, jak prostory nově navrhnout a jak jejich prostřednictvím zapůsobit na klienty nebo přilákat zaměstnance.

Vyplynulo to z ankety realitní společnosti Colliers International, které se zúčastnily velké společnosti každá s více než tisícovkou zaměstnanců po celé Evropě.

Na snižování nákladů se zaměřuje 80 procent respondentů; přes 40 procent dotazovaných uvedlo, že v posledních pěti letech zredukovali své požadavky na prostory.

"Po nákladech na zaměstnance jsou náklady na pronájem kanceláří často druhou nejvyšší položkou ve finanční rozvaze a je jasné, že firmy hledají všemožná řešení, která jim pomohou zvýšit efektivitu," řekl Guy Douetil z Colliers International.

"Nepodceňují ale ani to, jak se jejich nové pracovní prostředí líbí zaměstnancům," dodal.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se