Chystá se rozsáhlá reforma regulace v oblasti tabákových výrobků. V návrhu Evropské komise se pod vlivem odporu tabákového odvětví i části veřejnosti ale velmi pravděpodobně neobjeví jednotná balení cigaret tak, jak je protlačila Austrálie.

Tam od prosince platí úprava, kdy na jednotných krabičkách v olivově zelené barvě nesmí být výrazné logo výrobce ani žádné reklamní texty. Zcela zásadní část naopak pokrývají grafická varování a vyobrazení zdravotních následků, které jsou připisovány kouření.

"Textová a grafická varování musejí pokrývat nejméně 75 procent obalu a to z obou jeho stran," stojí v návrhu EK dle zdrojů Reuters. "Jednotlivé členské země se na mohou samostatně rozhodnout tato pravidla zpřísnit ve všech oblastech, které bude pokrývat evropská direktiva,“ stojí v dokumentu.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru