Jednou z cílových skupin, kterou chce McDonald's v Indii oslovit, jsou například poutníci. První filiálka řetězce se bude nacházet v blízkosti Zlatého chrámu v Amritsaru, ve státě Pandžáb na severu Indie. Chrám je mekkou sikhů, což jsou mnohdy přísně praktikující vegetariáni. Další restaurace by měly následovat ve státě Džammú a Kašmír, kde se nachází jeden z nejdůležitějších hinduistických chrámů Vaishno Devi.

Přestože jde o porušení staré "hamburgerové tradice", strategii amerického koncernu se nelze divit. Vegetariáni v Indii tvoří velkou část populace, pro hinduisty je navíc kráva svaté zvíře. S více než jednou miliardou obyvatel ale představuje velmi atraktivní trh, který nelze ignorovat.

Podle deníku Financial Times Deutschland experti odhadují, že se obrat fastfoodu v Indii bude ročně zvyšovat o 20 procent. Zatímco v roce 2009 to bylo 450 milionů dolarů, v roce 2014 by to mělo být již 1,2 miliardy dolarů. McDonald's zde zatím provozuje necelé tři stovky poboček, což je jen drobná část z jeho celosvětové "armády" 33 tisíc restaurací.

Svoji nabídku se tamní poptávce firma snaží přizpůsobit již od roku 1996, kdy zde začala působit. "Karbanátky" zkoušela dělat například z jehněčího, oblíbená varianta je maso kuřecí. Bestseller je ale McAloo Tikki burger ze šťouchaných brambor, hrášku a koření. Populární je také McSpicy Paneer s karbanátkem ze žervé v sezamové housce.


 

Týdeník Ekonom - č. 50/2012Jaké speciální produkty připravují řetězce jako Dunkin' Donuts či Starbucks?
V čem se liší polévky a cukrovinky pro muslimy?
Mají vegetariánské restaurace McDonald's šanci na úspěch?


VÍCE SE DOZVÍTE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 13. PROSINCE.


banner 2