V Česku nekončí debaty, jak zajistit dostatečný přísun strategické ropy pro zdejší rafinerie. Nedávný vstup státní firmy MERO mezi podílníky Transalpinského ropovodu TAL má sice garantovat státu snadnější odběr suroviny do našeho ropovodu IKL, připojeného v německém Ingolstadtu, ale problém může nastat u nás doma.

MERO jako provozovatel českých ropovodů totiž – na rozdíl od ostatních vlastníků TAL – není majitelem rafinerií. A musí se při objednávkách ropy pro přepravu v TAL (ten dopravuje ropu pro naše rafinerie z přístavu v italském Terstu do Ingolstadtu) nejprve domlouvat s Českou rafinérskou, zejména Unipetrolem, který ji ovládá.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se