Obchodní skupina Luxury Brand Management podnikatelky Michaely Maláčové uzavřela dohodu o koupi majoritního podílu v prodejci luxusního zboží Prospekta Moda.

Ta provozuje řadu luxusních obchodů mimo jiné v pražské Pařížské ulici. Po dokončení transakce, která podléhá schválení antimonopolního úřadu, vznikne silný subjekt na trhu luxusního zboží s ročním obratem až jedna miliarda korun. LBM to v úterý uvedla v tiskové zprávě.

"Již dlouhou dobu sledujeme úspěšně se rozvíjející podnikání společnosti Prospekta Moda. Jejím začleněním do naší skupiny postupně naplňujeme náš záměr dále rozvíjet LBM tak, aby se stala významným středoevropským partnerem pro výrobce všech významných luxusních značek," uvedla majitelka LBM Michaela Maláčová, manželka miliardáře Zdeňka Bakaly (spolumajitele vydavatelství Economia, které vydává Hospodářské noviny a provozuje server IHNED.cz, pozn. redakce).

LBM koupí získá do svého portfolia další luxusní módní značky. Společnost Prospekta Moda je vlastníkem franšíz na prodej zboží luxusních módních značek a přímo provozuje mimo jiné značkové prodejny Salvatore Ferragamo, Zegna, Versace, Diesel a Bottega Veneta a multibrandový obchod pro značky Valentino a Giorgio Armani.

V České republice provozuje celkem 14 kamenných obchodů, z toho sedm v Pařížské ulici v Praze.

LBM provozuje prostřednictvím společnosti John Grove & Partners síť butiků s klenoty (Boucheron), hodinkami (Hublot, Audemars Piguet, Girard-Perregaux, Tag Heuer, Breitling), luxusní mobilní telefony značky Vertu a prodejnu luxusního prádla La Perla v Praze, ve Varšavě a v Budapešti.

"Chceme zahájit další expanzi a rozšířit naši nabídku o nové značky a butiky v České republice," dodala předsedkyně představenstva a spoluzakladatelka firmy Prospekta Moda Lenka Vejvalková. Ta zůstává výkonnou ředitelkou společnosti a ponechá si v ní také menšinový podíl.

Kupní cenu společnosti nezveřejnily. Transakce podléhá schválení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

"O Prahu je ze strany mezinárodních luxusních značek velký zájem a je nedostatek kvalitních prodejních prostor. Všechny značky hledají silné partnery a lokality, kde by se mohly realizovat. Já si myslím, že se LBM stane ještě silnějším partnerem, než byla doposud pro významné luxusní značky. To si myslím, že je cílem paní Maláčové, vytvořit velice silnou skupinu, která bude mít celou řadu luxusních značek ve svém portfoliu," komentoval transakci partner poradenské společnosti Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru