Vedení automobilky Škoda Auto Česká republika stěhuje čtyři ze svých divizí z Mladé Boleslavi do Prahy.

Přesunou se do nového sídla v pražské Michli, jehož prostory v úterý firma ukázala novinářům. Nové sídlo prodeje i marketingu má značce přinést posílení postavení na českém trhu, řekl při jeho slavnostním otevření šéf Škoda Auto ČR Petr Pečenka.

Automobilka do Prahy přesunuje divize prodej, marketing, poprodejní služby a rozvoj obchodní sítě.

Do poloviny předposledního patra nové výškové budovy se 60 zaměstnanců nastěhuje tento týden. V Mladé Boleslavi tak zůstane zákaznické centrum a zázemí programu Škoda plus nabízející ojeté vozy.

Cílem přesunu sídla je podle něj přiblížení se zákazníkům, partnerům i státní správě. Na hlavní město připadá zhruba 35 procent z tuzemského prodeje, automobilka ve střednědobém horizontu, tedy i v příštím roce, očekává zvýšení tržního podílu v ČR o jeden procentní bod na 34 procent, uvedl Pečenka.

Automobilka na domácím trhu za prvních deset letošních měsíců prodala o 3,2 procenta vozů meziročně více, celkem 49 400 aut.

V celém loňském roce se v Česku prodalo na 58 000 škodovek. V západní i střední Evropě ale prodej značky v poslední době spíše klesá, proto se Škoda soustředí na rostoucí poptávku v Číně či východní Evropě. Firma podle Pečenky hodlá dál držet svou růstovou strategii, jejímž cílem je do roku 2018 celosvětově prodávat 1,5 milionu aut ročně.

Pracoviště se od prosince mění pro šest desítek zaměstnanců Škody. O změně věděli dostatečně dlouho dopředu, mohli se tedy případně přestěhovat. Pro ty, kteří zůstali v Mladé Boleslavi, firma zajistila autobusovou dopravu, uvedl Vítek Pelc z tiskového oddělení.

Tuzemskou prodejní síť značky Škoda tvoří 159 dealerů a více než 240 prodejních a 280 servisních míst.