Čínští turisté jsou stále významnějšími zákazníky v tuzemských obchodech. Letos na ně připadla už desetina částky, kterou zde utratili návštěvníci ze zemí mimo Evropskou unii. V roce 2007 byl přitom podíl Číňanů na tržbách sotva tříprocentní.

Vyplývá to z analýzy společnosti Global Blue, která cizincům zprostředkovává vratku DPH. Analýzu má exkluzivně k dispozici týdeník Ekonom.

Turisté ze zemí mimo EU si každý rok nechají vrátit DPH za zboží za zhruba tři miliardy korun. Desetiprocentní podíl z této částky vynesl Číňanům druhé místo v žebříčku mimounijních turistů, kteří v Česku nejvíce utrácejí. První příčka patří již tradičně Rusům, kteří jsou zodpovědní za zhruba polovinu nákupů.

Příslib dalšího utrácení

Zatímco celková útrata Rusů se za prvních deset měsíců letošního roku zvýšila oproti období leden – říjen 2011 podle Global Blue pouze o 38 procent, v případě Číňanů vyrostla podstatně více – o 76 procent. Výrazný růst útraty čínských turistů by přitom měl pokračovat i v budoucnu.

"Loni k nám přijelo 108 tisíc čínských návštěvníků. Od roku 2007 vzrostl jejich počet o takřka 200 procent. Tento trend se projevuje po celé Evropě a lze očekávat, že bude pokračovat. V Číně totiž rychle roste podíl těch, kteří si mohou dovolit nákladné cesty do Evropy," shrnuje tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková.


Týdeník Ekonom - č. 46/2012PODROBNOSTI Z EXKLUZIVNÍ STUDIE NALEZNETE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 15. LISTOPADU.banner 2


Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru