Sýry, salámy nebo ovoce a zeleninu začne od úterý prodávat obchodní řetězec Marks & Spencer ve dvou svých tuzemských prodejnách. Jestli se nabídka rozšíří i do dalších obchodů v Česku, nechce výkonný ředitel společnosti Jonathan Smith zatím odhadovat. 

Ačkoli má jít o čerstvé potraviny, dovážet je chce z Velké Británie. O využití českých výrobců zatím společnost neuvažuje. 

Startujete prodej čerstvých potravin v Česku, v kolika prodejnách s tím začnete a plánujete rozšíření do dalších obchodů?

Zkoušíme prodej čerstvých potravin a květin ve dvou z našich 19 obchodů v České republice. Začneme je prodávat v úterý 13. listopadu v Melantrichu a na Chodově v Praze. Zatím je pro nás příliš brzy, abychom mohli říct nějaké další detaily k dalším plánům nebo testování tohoto prodeje.

Jaké jsou vaše plány a očekávání ohledně zájmu o čerstvé potraviny?

Testování prodeje čerstvých potravin doplní naši současnou nabídku jídla, na které získáváme pozitivní reakce zákazníků. To rozšíříme a nabídneme přes 400 druhů čerstvých potravin. Patřit k tomu budou chlazené potraviny, párky, sýry, ovoce, zelenina nebo saláty. 

Jaký podíl na vašich prodejích v Česku nyní představují potraviny? Jak se toto číslo v posledních letech vyvíjí? 

Zájem českých zákazníků o potraviny roste, ale nekomentujeme finanční aspekty na našich jednotlivých trzích.

Jak bude zásobování čerstvými potravinami probíhat? Odkud budou a zvažujete i zapojení například českých výrobců potravin?

V tuhle chvíli, kdy začínáme ve dvou obchodech, budeme využívat našich současných dodavatelů, abychom mohli nejprve zjistit, jak budou zákazníci reagovat.

Vaše potraviny nejsou z nejlevnějších, zároveň Češi se snaží stále víc šetřit i na potravinách – nepřichází vaše nabídka ve špatnou dobu? Neobáváte se toho?

Naše kvalitní potraviny mají v Česku konkurenceschopnou cenu. Už nyní tu úspěšně prodáváme některé potraviny (sušenky, vína, marmelády - pozn. red.) a skupina zákazníků, kteří vědí, co stojí za našimi značkami, roste.  

Jak se vyvíjí vaše prodeje ostatního zboží v Česku a jaký čekáte výsledek tržeb za letošní rok? 

Nevyjadřujeme se k finančním výsledkům našich jednotlivých zemí. Nekomentujeme ani dopad zvýšení DPH.

Jaké jsou nyní možnosti obchodníků, jak úspěšně bojovat s ekonomickým zpomalením a snahou lidí omezit své výdaje?

My to vidíme v pokračování nabídky výrobků s vysokou kvalitou za za dobrou cenu.

Doprava čerstvých potravin z Velké Británie do Česka není levná záležitost, jak se to projeví na cenách? Budou zde potraviny v průměru dražší než například ve Velké Británii?

Naše ceny jsou na českém trhu konkurenceschopné. 

Jak se pravidelný dovoz čerstvých potravin shoduje s ekologickou zodpovědností společnosti? Není to v rozporu? 

Našemu plánu A odpovídá, že používáme dopravu, která je nejvíc přátelská vůči životnímu prostředí a zároveň pro nás dostupná. Výrobky tak budeme dovážet po silnicích.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru