Česká spořitelna se jako první banka pustila do financování sociálních podniků, které mají omezený přístup k úvěrům. "To chceme změnit," tvrdí Simona Můčková, která v České spořitelně vede tým CSR.

HN: Proč jste se rozhodli úvěrovat sociální podniky?

Česká spořitelna má k tomuto modelu podnikání velmi blízko. Málokdo ví, že náš předchůdce, Spořitelna Česká, vznikl před téměř 190 lety jako banka pro chudší vrstvu obyvatel, které bankovní svět ignoroval. Pomáhala jim hospodařit s penězi tak, aby se postavili na vlastní nohy a tím zvýšili svou životní úroveň. O výnosy se pak dělila s městem, kde působila. Jedním z mnoha případů je například pražské Rudolfinum, které nechala spořitelna postavit. Z tohoto přístupu mělo prospěch město, jeho obyvatelé, klienti spořitelny a i spořitelna sama. Stejný obchodní model nyní uplatňujeme v podpoře sociálních podniků, které mají velmi omezené možnosti získat bankovní úvěr. To chceme změnit, protože jejich současná závislost na dotacích a darech není z dlouhodobého hlediska udržitelná.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se