Zájem o nový operační systém Windows 8, který na konci minulého týdne uvedla na trh americká softwarová společnost Microsoft, zatím poněkud vázne.

Ukázal to průzkum, který na vzorku asi 1200 lidí provedla agentura AP ve spolupráci s organizací GfK. Mimo jiné vyšlo najevo, že většina dospělých Američanů vůbec nezaznamenala, že firma s prodejem nových Windows začala.

Microsoft svůj nový operační systém představuje jako výrobek, který od základů mění pohled firmy na osobní počítače a internet. Velký důraz klade na dotykové ovládání, čímž se přibližuje své konkurenci.

Úplně zmizelo také několik prvků, které provázely prakticky všechny verze Windows již od roku 1985, kdy se "windowsy" na trhu objevily poprvé.

Zhruba 52 procent dotázaných o novém operačním systému před pátečním uvedením na trh nikdy neslyšelo.

Z těch, kteří o něm věděli, jich asi 61 procent nemá žádný nebo jen slabý zájem koupit si nový laptop nebo počítač s Windows 8.

 

Z lidí, kteří o novém operačním systému slyšeli, jich jen asi 35 procent věří, že nové Windows přinesou zlepšení.

"Nevěřím, že to něco změní. Operační systém Windows 7 umí všechno, co od něj požaduji," poznamenal 43letý inženýr Chris Dionne z Waterbury ve státě Connecticut.

Dionne už nové Windows 8 v obchodě viděl, první dojem jej ale k nákupu nepřesvědčil. Odcházet od Windows 7, které Microsoft uvedl na trh v roce 2009, prý nemá důvod.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru