Společnost Student Agency v pondělí spustí na svém webu www.letenky.cz prodej letenek nízkonákladových dopravců.

Je to reakce na posílení pozice těchto společností na letištích v Brně, Bratislavě, Budapešti či Polsku, uvedl v tiskové zprávě majitel Radim Jančura.

Student Agency začne s dopravci, kteří jsou v Česku nejvíce populární, a postupně bude přidávat další, řekl mluvčí Aleš Ondrůj. Podobnou službu tento týden spustila Asiana na webu letuska.cz. Té v nabídce chybí Ryanair, se kterým se nedohodla.

Za největší přednost nové služby Ondrůj považuje to, že zákazník si na jednom místě vyhledá spojení a server mu nabídne porovnání cen všech dopravců, kteří na lince v daný den poletí.

"Uvidí cenu, uvidí, na jakém letišti které letadlo přistává. A když si nebude vědět rady, může zavolat na zákaznickou linku. Odpadne tedy případná jazyková bariéra při výběru a objednávání letu," řekl Ondrůj. To, že Asiana spustila podobnou službu téměř ve stejný čas, označil za náhodu. Asiana zatím nabízí letenky 17 společností.

 

Zpočátku si mohou cestující objednat letenky společností Ryanair, Wizz Air, easyJet, Norwegian, SmartWings a Transavia. "Partner, který tyto služby zajišťuje, bude postupně přidávat další, bude jich několik desítek. Půjdeme postupnými kroky," upřesnil Ondrůj.

Spojení s přestupy nabídne web pouze tam, kde jej garantuje dopravce. "Nechceme zákazníkovi nabízet spojení, kde mu přestup nemůžeme zaručit. Nedělají to ani někteří nízkonákladoví dopravci," uvedl Ondrůj.

Očekává, že podíl nízkonákladových letenek by se mohl vyšplhat na 20 procent, což je i jejich podíl na trhu. Student Agency očekává růst počtu zákazníků, nyní prodává kolem 200.000 letenek ročně a na českém trhu má pětinový podíl. Za první tři čtvrtletí rostl společnosti prodej o 1,2 procenta.