Obrat k lepšímu se v maloobchodě čekat nedá. Stále rychlejší spirála akčních slev ale musí skončit, říká Petr Bena, obchodní ředitel společnosti Procter&Gamble pro devět zemí střední Evropy. Konkurenční tlak v Česku ale stále nepolevuje.

I tak velká mezinárodní společnost, která v Česku prodává desítky známých značek, má potíže dohodnout se s obchodními řetězci na cenách. "Jestli někdo čeká, že každý rok budeme vylepšovat obchodní podmínky, tak to možné není," vzkazuje Bena.

Jak hodnotíte aktuální vývoj na trhu střední a východní Evropy a v Česku? Řada lidí čekala, že letos už se situace na trhu "normalizuje" a postupně vrátí k situaci před rokem 2008.

Návrat k tomu, co bylo před rokem 2008, už asi nikdy nenastane. Evropa projídala svou budoucnost a myslím, že staré dobré časy se už nevrátí. To, co dneska zažíváme, je realita, se kterou se budeme muset dál potýkat. Samozřejmě má vliv i na rychloobrátkové zboží. Spotřebitelé víc než kdykoli jindy hledají hodnotu. Obchod se snaží výrobce i spotřebitele přesvědčit, že hodnota se rovná cena a tím vyvíjí neustálý tlak na trvalé snižování ceny.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru