Už více než polovina celkové produkce piva v tuzemsku nese na etiketě označení České pivo. Modrožluté logo Bruselem chráněného zeměpisného označení už používá 12 pivovarů pro více než 50 svých značek piv.

Označení znamená, že pivo má před čtyřmi lety schválenou garanci původu a tradiční technologie vaření piva v Česku. Jenže povědomí o existenci označení České pivo má jen 20 procent v průzkumu dotázaných občanů a řada pivovarů o použití značky ani neuvažuje.

Podle průzkumu agentury TNS AISA pro Plzeňský Prazdroj se však 70 procent z těch spotřebitelů, kteří o Českém pivu vědí, tímto logem při nákupu také řídí.

Značka České pivo"Těch dvacet procent lidí, kteří znají označení České pivo, není moc. Na větší propagaci a komunikaci však nemáme dost peněz," připouští Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven a zároveň předseda správní rady Nadačního fondu České pivo. 

Na tyto účely potřebuje alespoň 10 milionů korun ročně. Ministerstvo zemědělství před časem deklarovalo, že pivovarům s podporou značky pomůže (podobně jako podporuje třeba značky Klasa nebo Regionální potravina), ale letos státu na České pivo peníze nezbyly.

Značku Českého piva využívá v největší míře lídr trhu Plzeňský Prazdroj. "Češi jednoznačně požadují české pivo se všemi jeho tradičními atributy, což jim právě chráněné zeměpisné označení České pivo jasně zaručuje. Pivaři se díky němu mohou i velmi lehce orientovat," říká Vojtěch Homolka, obchodní sládek plzeňského Gambrinusu.

Jenže České pivo nemá na rozdíl od některých jiných českých (vyloženě regionálních a Bruselem schválených) označení příliš přísná kritéria. Nepožaduje třeba dlouhou dobu zrání nebo použití ryze českých surovin.

Kompletní text o značce České pivo najdete v Hospodářských novinách

Čtěte více v Hospodářských novinách
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru