Muži využívají výhod životního pojištění lépe než ženy. Zároveň si umí nastavit pojistnou smlouvu lépe než ženy. Vedle žen mají nízké povědomí o vlastnostech pojistného produktu mladí lidé do 29 let. Vyplývá to z průzkumu, který pro Pojišťovnu České spořitelny uskutečnila společnost Ipsos v srpnu mezi tisícovkou respondentů.
Klient si s pomocí životního pojištění může snížit daňový základ až o 12 tisíc korun ročně nebo využít příspěvku od zaměstnavatele, uvedla ředitelka úseku řízení produktů PČS Irena Rohlová.
Tento příspěvek má zaměstnanec osvobozen od daně z příjmů i od platby sociálního a zdravotního pojištění až do 24 tisíc korun ročně. Zaměstnavatelé tuto výhodu ale nabízí jen každému čtvrtému dotázanému.
Čtvrtina mladých lidí ve věku do 29 let ani netuší, že u životního pojištění existuje možnost daňových výhod. Lidé středního věku jsou informováni lépe, finanční gramotnost je vyšší u mužů. Zatímco možnosti snížit si daňový základ vůbec nevyužívá téměř polovina žen, tři z pěti mužů životní pojištění pro daňovou optimalizaci využívají.
Příspěvek zaměstnavatele se netěší takové oblibě. Společnosti ho nabízejí jen čtvrtině populace, ale zdaleka ne všichni nabídku využívají. A tak ho ve skutečnosti využívá jen každá šestá žena a každý pátý muž. Na vině je prý minimální informovanost ze strany firem o této daňové úspoře a nedostatek volných peněz potenciálních klientů.