Americká internetová společnost Yahoo se rozhodla odejít z Jižní Koreje. Napsala to tamní tisková agentura Jonhap a vzápětí potvrdila sama firma.

Ta se nedokázala prosadit natolik, aby konkurovala korejským portálům a také jiné americké společnosti Google, která je jejím významným konkurentem. Rivalové expandují hlavně v oblasti on-line služeb a reklamy pro bezdrátová zařízení.

"Yahoo se v posledních letech potýká s problémy, firma se proto rozhodla (korejský) trh opustit, aby mohla vkládat více zdrojů do svých globálních aktivit a stát se silnější a úspěšnější," sdělila firma. Ta v Jižní Koreji skončí už v prosinci.

Firma uvedla, že Jižní Korea je pro ni první asijskou zemí, z které odchází. Yahoo je sice průkopníkem internetových služeb a ve Spojených státech u ní má e-mailový účet skoro každý, v posledních letech ale podnik doplácí na rychlý nástup konkurence. To není zdaleka jen Google, k rivalům patří i Facebook a další portály.

Společnost Yahoo Korea začala fungovat už v roce 1997 a jejím vlastníkem je pouze americká "matka" Yahoo. Firma v Jižní Koreji zaměstnává 200 až 250 lidí, kteří konkurují domácím portálům NHN, Daum Communications a SK Communications.

Yahoo má od července novou ředitelku, kterou se stala dlouholetá manažerka Googlu Marissa Mayerová. Za necelý rok je to už třetí šéf, který se ujal vedení Yahoo. Bývalý ředitel Scott Thompson rezignoval po necelých šesti měsících, neboť vyšly najevo nesrovnalosti v jeho životopise. Do té doby firmu vedl její spoluzakladatel Jerry Yang, po jehož odchodu začala reorganizace a snižování nákladů, včetně propouštění.

Yahoo navzdory potížím zůstává jedním z nejnavštěvovanějších webů a řadí se obecně k nejvlivnějším zábavním portálům na světě. Měsíčně portál Yahoo navštíví přes 700 milionů návštěvníků, kteří využívají e-mailové a další služby.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru