Přípravy na rozjezd velké penzijní reformy vrcholí. Po středečním hlasování v poslanecké sněmovně už nestojí revoluci v penzijním systému nic v cestě. Penzijní fondy se intenzivně připravují a chystají rozsáhlé reklamní kampaně.

Podle aktuálních průzkumů se totiž do nového systému spoření na stáří chce zapojit jen každý desátý Čech, o to víc se penzijní fondy budou snažit získat podíl na novém trhu. 

"Museli jsme investovat do vývoje a implementace zcela nového informačního systému, probíhají školení v pobočkové i externí poradenské síti a tak dále," říká Aleš Poklop, generální ředitel a předseda představenstva Penzijního fondu České spořitelny.

Podobně jsou na tom i další společnosti. "Všechny přípravy jsou v plném proudu," souhlasí generální ředitel a předseda představenstva Penzijního fondu České pojišťovny Tomáš Matoušek. Společnost tak v půlce října rozjela i reklamní kampaň Penzička, ve které vystupují herci ze zábavného pořadu Partička.

Stejně tak i další penzijní fondy nyní spouštějí řadu nejrůznějších webových stránek, které jsou zaměřené na poradenství a poskytování informací k důchodové reformě. Nové webové stránky nyní spustil například i ING Penzijní fond. 

Kromě samotného poradenství se společnosti snaží přilákat klienty i soutěžemi. "Reklamní kampaň připravujeme a už nyní jsme pro současné i budoucí klienty, ale i všechny ostatní připravili milionovou penzi na webu www.modrapenze.cz," říká Václav Bálek ze společnosti Allianz.

První vlna reklamních kampaní upozorňujících na penzijní reformu se rozjíždí právě nyní. "Probíhá aktivní komunikační kampaň přes telefonní centrum a další interní komunikační kanály skupiny KB. Podzimní vlna marketingové kampaně startuje právě v těchto dnech," dodává Pavel Jirák, předseda představenstva a výkonný ředitel Penzijního fondu Komerční banky. 

Lidi tak penzijní fondy už dnes doslova bombardují emaily s nabídkami na připojištění.

Všechny penzijní společnosti, které se zapojí do transformovaného systému spoření na stáří, ovšem chystají skutečně velký rozjezd reklamních kampaní až na začátek ledna. Do té doby nechtějí prozradit k chystaným plánům ani investicím žádné detaily.

"Investice u obdobných kampaní se pohybují v řádech milionů korun," uvedl Tomáš Matoušek. Další představitelé konkurenčních fondů se k výdajům na reklamní kampaně vyjadřovat nechtějí vůbec. "V současné době zvažujeme, jak bude kampaň konkrétně vypadat, nemůžeme proto zatím sdělit bližší informace," doplnil Aleš Poklop. 

Kromě stávajících penzijních fondů se do III. pilíře zapojí také Raiffeisenbank a společnost Conseq. Ani nováček ve spoření na stáří ovšem nechystá žádnou razantní kampaň. "Naší nabídku budeme směřovat především na stávající klienty skupiny Raiffeisen, tedy nejen banky, ale například i Raiffeisen stavební spořitelny či pojišťovny Uniqa. Budeme tedy oslovovat ty klienty, které již známe a s kterými máme nějaký hlubší vztah, tyto klienty budeme prostřednictvím cílených kampaní oslovovat prakticky ihned po přidělení licence," dodal Tomáš Kofroň z Raiffeisenbank.

Celkové investice penzijních fondů do reklamních kampaní se budou pohybovat podle odhadů v desítkách milionů korun. 

 



Penzijní připojištění


Porovnejte výkonnost všech penzijních fondů a uzavřete smlouvu s tím nejvýhodnějším pro Vás. Za stávajících podmínek je to možné pouze do listopadu.  



>> Průvodce penzijním připojištěním


 

Konkurence mezi penzijními společnostmi po Novém roce ještě zesílí. Jak zjistily HN, většina z nich chce spustit čtyři nové fondy, celkem se tak na trhu objeví okolo čtyř desítek nových fondů. Ty se budou lišit různými investičními strategiemi a budou lákat na možnost vyššího zhodnocení, než jakého dosahují stávající penzijní fondy. Ty sotva vyrovnají úroveň inflace. 

Do nových penzijních fondů bude moct od začátku ledna vstoupit kdokoli nově, přejít do nich ale budou moct i ti, kteří mají penzijní připojištění již nyní. Naopak návrat k současným fondům už ale možný nebude.