Výsledky registrací nových motorových vozidel přinesly v září dvě pozitivní překvapení. Po sedmiměsíčním ustavičném propadu se meziročně zvýšil prodej nákladních vozidel, zejména kamionů pro dálkovou mezinárodní přepravu, a po velmi dlouhé době se vzpamatovaly také prodeje motocyklů.

"Prodej kamionů signalizuje, že čeští dopravci počítají se vzrůstajícím počtem zakázek," říká tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. Mluvčí Česmadu Bohemia Martin Felix však vyzývá k opatrnosti v hodnocení. Prodej kamionů sice v září poskočil o zhruba devět procent, může však podle jeho slov jít jen o jednorázový výkyv a se závěry je třeba ještě minimálně jeden měsíc počkat. "Dosud byla obnova vozového parku velice zpomalená, za celý rok zůstává prodej kamionů v sedmiprocentním minusu. Je tedy možné, že některé dopravní firmy už nová vozidla koupit bezpodmínečně musely," dodává Felix.

Pokles kvůli registru

Nicméně Lukáš Dostál, manažer pro klíčové zákazníky ze společnosti DHL, připouští, že se spolu s blížícím se vrcholem nákupní sezony zvýšila poptávka pro přepravě spotřebního zboží.

Již tři měsíce po sobě naopak klesají první registrace nových osobních aut. V samotném září činil pokles téměř čtyři procenta, podle prodejců však stále jde především o dozvuky změn v registru motorových vozidel. Firmy i privátní motoristé totiž předpokládali, že červencový přechod na nový systém způsobí velké potíže, a proto obměňovali vozový park již na jaře.

 


VÍCE SE DOČTETE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 11. ŘÍJNA.

 

banner 2

 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru