„Změny v ceníku byly víceméně kosmetické a v cenách pro konečné zákazníky se projeví minimálně," uvedla Magda Punčochová ze sítě pneuservisů BestDrive, které mají jako největšího dodavatele Barum Continental.

Zvýšení cen se podle jednatele Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera liší v závislosti na značce. Například maloobchodní ceny u značky Barum stouply o necelá 4 %, u Bridgestone, Firestone a Kormoran bylo zvýšení kolem 10 %. Za zdražením stojí růst cen surovin. Zákazníci se tak letos možná zaměří na levnější, ale značkové pneu.


„Ekonomická situace v České republice může přinutit zákazníky nakupovat levnější zimní pneumatiky i za cenu horších jízdních vlastností. Zároveň však předpokládáme, že český zákazník nebude vyhledávat za každou cenu nejlevnější produkt, ale zůstane věrný výrobcům pneumatik, kteří mají na našem trhu hlubší kořeny," uvedl Schwangmaier.

Letošní novinkou je zavedení povinného štítkování. Od listopadu musí být všechny nové pneumatiky prodávané v EU označené standardizovanými štítky, které zákazníkovi poskytnou základní informace o vlivu konkrétní pneumatiky na spotřebu paliva, přilnavosti za mokra a hluku výrobku.

Největší nápor pneuservisy čekají v závěru října, protože od listopadu platí povinnost mít za nepříznivých podmínek na autě zimní pneumatiky. „V letošním roce očekáváme spíše mírný nárůst prodeje oproti loňsku, který byl hodně ovlivněn legislativou a novou povinností přezout na zimní pneu," uvedla Punčochová. Na zájem o přezouvání bude mít vliv i počasí, uspíšit jej může první sníh nebo výrazné ochlazení.

Související