Stovky vietnamských večerek a dalších malých obchodů po celém Česku lákají na zajímavou obchodní příležitost. Po Makru, které nedávno představilo svůj koncept franšíz Můj obchod, nyní přichází do hry o malé obchodníky další společnost. Czech Retail Support rozjíždí nabídku svých franšíz.

"Je tu spousta malých obchodníků, kteří mezi sebou soupeří jen cenou. My jim nabízíme sjednocení designu a modernizaci prodejen," říká Martin Cozl, jednatel firmy, která franšízy nabízí pod značkou Daily Fresh Stores.

Teprve před dvěma týdny přitom s podobným projektem přišel velkoobchodní řetězec Makro. "Připravovali jsme to tři čtvrtě roku. Že s tím přišlo Makro, je trochu podpásový úder," přiznává Cozl s tím, že je ale vidět, že taková možnost má v Česku potenciál.

Také Makro odůvodňuje svůj vstup do maloobchodní sítě mimo jiné s tím, že je zde mnoho prodejen, které se dosud nesoustředily na marketing a v konkurenci s obchodními řetězci ztrácejí.

Podle Cozla z 90 procent nabídku franšíz využijí především vietnamští obchodníci. "Proto máme i naše webové stránky ve vietnamštině," dodává Cozl.

Pod značkou Daily Fresh Stores se nyní připravují tři obchody. Kolik by jich mohlo být do konce roku, nechce odhadovat. "Konkurence i mezi vietnamskými obchodníky je vysoká a lidé dají při výběru obchodu důraz na to, jak vypadá. Proto myslím, že o to zájem bude,“ říká Cozl.

Vedlo toho Makro, které své franšízy Můj obchod nedávno spustilo, chce do konce roku provozovat alespoň sto těchto prodejen. "Doufáme, že za rok jich už bude několik set," odhadl v nedávném rozhovoru pro IHNED.cz šéf Makra v ČR Axel Hluchy.

Zatímco Makro je i mezi vietnamskými obchodníky, kteří tam jezdí nakupovat, známé, koncept Fresh Stores je podle Cozla na druhou stranu unikátní tím, že si franšízant může sám vybrat, co z nabídky využije a kde bude odebírat zboží. Makro si totiž jako jednu z podmínek spolupráce klade to, aby obchodník byl zároveň zákazníkem Makra.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru