Gangsterka s názvem Internet Effectiveness Awards skončila. První cenu sedmého ročníku této soutěže organizované ve stylu 30. let získal ve čtvrtek večer projekt společnosti Et netera vylepšující prodejní schopnosti automobilky Škoda Auto. Aplikace s názvem Target Network Tool (TNT) pomáhá s výměnou informací mezi importéry a mnoha odděleními této automobilky.

PŘEHLED VŠECH SOUTĚŽNÍCH PROJEKTŮ - ZDE

"Náš projekt slouží ke schvalování nových dealerů a řízení distribuční sítě Škoda Auto. Chce-li importér v konkrétní zemi otevřít novou pobočku, jde do naší aplikace a vyplní o ní všechny údaje. Škodovka mu řekne, jestli je to v souladu s jejími plány, jestli to pasuje do jejich aktuální sítě prodejců. Pokud jim to zapadá do všech plánů, rychle to díky aplikaci schválí," říká pro IHNED.cz výkonný ředitel společnosti Et netera Martin Palička.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

Co se díky vašemu projektu ve Škoda Auto změnilo?

Dosud žádný takový nástroj neexistoval, vše se tam zatím vyřizovalo emailem a běžně dostupnými nástroji. Dnes tedy existuje aplikace, která pomáhá s řízením strategie firmy. Ve Škodě Auto nyní daleko rychleji ví, kdy a kde se má co zavírat. Přínos je i v tom, že mají všechny tyto informace na jednom místě.

Šetří to peníze a čas předpokládám...

Ano, velmi. A zrychlí to i všechny procesy ve firmě. Ve Škodě jsou dnes schopni rychleji otevírat svá dealerská zastoupení, plnit stanovené kvóty a cíle prodeje. Projekt už běží na 100 procent.

Bude se vaše vítězná myšlenka ještě nějak vylepšovat?

Prostor pro vylepšení je vždy a u všeho. Potenciál vidím v našich aplikacích, ale i v létání na měsíc. Je možné, že budeme se Škoda Auto dál na tom projektu spolupracovat, ale to v tuto chvíli nevíme.

Kde je ta klíčová myšlenka, proč vyhrál právě váš projekt?

Na to se asi zeptejte spíše poroty. Ale vždy je to především o posouzení nákladů a přínosů pro firmu. Myslím, že to kouzlo je hlavně v tom, že česká firma dokázala udělat zajímavý nástroj, který přináší užitek jedné z největších českých firem.

Existuje nějaké obdobné řešení ve světě?

TNT není software, který by se dal jen tak prodat, je dělaný na míru pro konkrétní firmu. Podle našich informací nic takového jinde neexistuje. Když ale dnes něco vymyslím, neznamená to, že už to mezitím nemá i někdo jiný. Stejný nástroj tedy není, ale podobných je spousta. Náš projekt je vytvořen pro konkrétní potřeby a na jasné zadání.

Jaké plány má Et netera, co připravuje?

Momentálně propagujeme heslo "svobodná firma". Snažíme se delegovat pravomoci na týmy, tzn. management není klasicky hierarchický (top, střední atd), ale jsou tam šéfové týmů, kteří mají maximum pravomocí rozhodovat - o technologiích i o klientech. Ostatně i tento projekt vznikl díky této myšlence.

Ta unikátnost byla i v tom, že tam nebyla na začátku myšlenka: tady máte zadání a naprogramujte to. Vědělo se, že je potřeba pomoct importérům, zjednodušit procesy, zrychlit je a ušetřit peníze. Náš přínos je v tom, že dokážeme sladit marketingový, IT a obchodní pohled. Nestane se nám, že by "ajťáci" byli pyšní na super aplikaci, ale nedalo se to pak používat a prodat.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru