Pavel Zima (37)

Vzdělání:
Absolvoval Fakultu elektrotechniky ČVUT v Praze.

Kariéra:
V letech 1996 až 1998 vedl síťové oddělení společnosti Mironet.
V roce 1998 nastoupil do firmy Seznam.cz.
V letech 2004 až 2006 byl jejím technickým ředitelem.
V roce 2006 se stal generálním ředitelem a místopředsedou představenstva.
Letos výkonné vedení firmy přenechal Michalu Feixovi.

Soukromí:
Je ženatý a má tři děti. Mezi jeho záliby patří historická auta a fotbal.

Pokud Seznam.cz označíme za dítě Ivo Lukačoviče, pak Pavel Zima byl tím, kdo mu vyrobil dětskou postýlku. "Když jsem do firmy přišel, viděl jsem tam pět polorozpadlých serverů, které jsem musel dát dohromady," vzpomíná Zima na rok 1998 a svůj první pracovní úkol ve společnosti.

Z pozice administrátora se vypracoval na post technického ředitele a před šesti lety usedl do křesla šéfa firmy. Letos výkonné vedení firmy přenechal Michalu Feixovi a osobně se chce více věnovat inovaci jednotlivých seznamáckých produktů.

Seznam se prezentuje jako firma, která byla, je a bude česká. Nemáte plány na expanzi do zahraničí?

My budeme silní tak, jak se dokážeme soustředit na důležité věci. Neříkám, že bychom mezinárodní expanzi neuměli nebo na to neměli technologie, ale zase bychom tím rozmělnili fokus na naše služby tady. Český trh je pro nás nejdůležitější. To znamená, budeme dál česká firma s primárním zaměřením na české uživatele, kterým rozumíme. Expanzi neplánujeme.

Ani vstup do jiného odvětví? Třeba byste mohli vyrábět vlastní hardware.

Plánujeme nějaký hardware, který zpřístupní uživatelům naši internetovou službu. Ale víc naznačovat nebudu, až to bude, tak to bude. Nyní si to necháme ještě pro sebe.

Bude Seznam výhradně internetová firma, nebo uvažujete o tom, že byste vstoupili i do jiných mediálních odvětví?

Můžeme mít i jiné médium, ale pouze v případě, že nás to nějak posune na internetu. To znamená, není naším cílem obsadit všechny média typy jenom pro to, abychom tam byli. Ale pokud nám to bude dávat smysl v symbióze s naším internetovým řešením, tak můžeme mít i další médium.

Vidíte nějakou konkrétní příležitost na trhu?

Zatím na něčem takovém nepracujeme. Ale díky našemu dlouhodobému zájmu o video a filmy si dovedu představit, že se nějak do televize dostaneme. Naším primárním směrem je, že se tam dostaneme z internetu, nikoli tak, že budeme usilovat o licenci na televizní kanál. Ale ani to nevylučuji.

Jakou formou se tam tedy chcete dostat? Čekáte na masivní rozvoj chytrých televizorů, u kterých bude připojení k internetu standardem?

Chytré televize jsou jednou z cest, kterými se chceme ubírat.

Zatím jste si přečetli 60 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru