Podnikatel Jaromír Soukup, který vlastní největší mediální agenturu Médea nebo týdeníky Týden, Instinkt nebo Sedmička, koupil TV Barrandov.

Skrze společnot Empresa Media získal 99,7 % firmy Barrandov Televizní Studio, kterou doposud vlastnila skupina Moravia Steel ovládaná Tomášem Chrenkem.

Cena transakce nebyla zveřejněna.

Jak uvádí server motejlek.com, prodávající Moravia Steel, kterou kontrolují miliardáři Ján Moder, Tomáš Chrenek, Mária Blašková a Evžen Balko, na provozování TV Barrandova prodělala v letech 2008 až 2011 více než jednu miliardu korun. Na druhou stranu loňské tržby se vyšplhaly na 335 milionů korun a trend je zřetelně vzestupný.

"TV Barrandov považujeme za stabilní a dobře nastavený projekt, jenž budeme dál rozvíjet v profilu celoformátové televizní stanice," uvedla předsedkyně představenstva Empresa Media Marcela Hrdá.

Do funkce předsedy představenstva TV Barrandov byl jmenován Robert Kvapil, který působí v managementu agentury Médea.

Televize Barrandov začala vysílat v roce 2009 se zaměřením na dětské pořady a nostalgické filmy. Loni dosáhla zhruba pětiprocentního podílu na sledovanosti, čímž se po České televizi, TV Nova a FTV Prima stala čtvrtou nejsledovanější televizí na trhu.

Televize Barrandov je dlouhodobě ve ztrátě, která se ale postupně snižuje. Loni stanice prodělala 181 miliónů korun, v roce 2010 to bylo 334 milionů korun. Od roku 2009 její celková ztráta dosáhla více než miliardy korun.

Ve hře může být i boj o měření sledovanosti

Tím, že Jaromír Soukup kupuje TV Barrandov, se mění i pozice v boji o peníze z reklam, která se přeneseně vede skrze spor o měření sledovanosti.

Na jedné straně stojí Nova a Médea, největší televize a mediální agentura v zemi. Na druhé všichni ostatní.

Minulý týden však TV Barrandov naznačila, že by mohla přejít na druhou stranu - stáhla svůj záměr stát se řádným členem asociace ATO, čímž nabourala další body valné hromady.

Celý spor se víc než rok točí kolem tendru na měření sledovanosti pro roky 2013 až 2017. Tedy toho nejdůležitějšího v byznyse komerčních televizí. Data o sledovanosti totiž spolurozhodují o tom, kolik televizní společnosti urvou ze zhruba třiceti miliard korun, které se ročně na trhu českých televizních reklam protočí.

Nově se nelíbí, že tendr vyhrála společnost Mediaresearch. Nejsledovanější televize v Česku tak spolu se Soukupovou Médeou rozjela Sdružení pro měření sledovanosti, tedy "konkurenci" ATO. A vypsala tendr na vlastní měření. Více o sporu si přečtěte ZDE


Vizitka TV Barrandov:

- Plnoformátová televize vznikla díky digitalizaci vysílání, v pozemním vysílání otevřela prostor i dalším vysílatelům. Nyní je po ČT, Nově a Primě považována za čtvrtou hlavní českou televizní stanici.

- TV Barrandov doposud patřila do impéria podnikatele Tomáše Chrenka. Chrenek mimo jiné ovládá Třinecké železárny či filmové ateliéry Barrandov Studio, podniká v energetice, zábavě i zdravotnictví.

- Držitelem licence je Barrandov Televizní Studio a. s. ze skupiny Moravia Steel. Společnost byla v dubnu 2006 jedním ze šesti žadatelů, kterým Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila licenci. Rozhodnutí ale zrušil soud. Na podzim 2007 nakonec parlament schválil nový zákon, podle kterého měla mimo jiné šestice úspěšných uchazečů z původního řízení možnost získat kompenzační licenci. TV Barrandov o ni požádala 10. ledna 2008 a získala ji koncem února.

- TV Barrandov vysílání zahájila 11. ledna 2009.

- Televize je zatím ztrátová, podle deníku E15 loni snížila ztrátu na 181 milionů korun z 334 milionů v roce 2010. Celková kumulovaná ztráta firmy Barrandov Televizní Studio od počátku vysílání v roce 2009 narostla na 1,04 miliardy korun.

- Kvůli prodělkům a zápornému vlastnímu kapitálu museli akcionáři několikrát zvyšovat základní kapitál společnosti. Naposledy na konci letošního června, kdy základní kapitál posílili o 200 milionů korun na 1,097 miliardy korun.

- TV Barrandov za loňský rok dosáhla zhruba pětiprocentní sledovanosti.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru