Důvěra v bankovnictví se ztratila. Lidé už nevěří v doporučení, v záměry, v kompetenci a v poctivosti bank. To bude mít z dlouhodobého hlediska výrazné následky.
Bude vyšší regulace, vyšší potřeba kapitálu, a nezávislé rozhodování klientů. Dnes se banky zaměřují více na nabídky služeb než na kapitálové a regulatorní záležitosti.
Obecně se požadavky klientů zvyšují. A ziskové marže evropských bank budou klesat. Nedůvěra zůstane na vysokých úrovních ještě dlouho. Stížnosti klientů budou častější. To povede k vyšším zaměřením managementu na náklady a standardizaci kvality služeb. Audit poskytování služeb bude nabírat na důležitosti.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru