Berlínský zemský úřad pro pracovní ochranu, ochranu zdraví a technickou bezpečnost zaměstná sedm lidí, kteří budou od září kontrolovat, jestli obchodníci nepodvádějí a neobcházejí zákaz prodeje klasických žárovek.

Braniborské ministerstvo hospodářství dokonce zaměstná deset takových detektivů. Podobně je tomu i jinde v Německu, píše deník Der Tagesspiegel.

Od září se má totiž skoncovat s klasickými žárovkami, které mají příkon 40 W. Jenže lidé o ně nechtějí přijít a obchodníci v Německu se jim snaží vyjít různými triky vstříc.

Jenže to se nelíbí Evropské komisi, která "žárovkovou revoluci" vyvolala, a žádá, aby země dodržování nového nařízení kontrolovaly. Až do Bruselu se totiž doneslo, že se rychle rozšiřují pokusy, které se snaží zákaz klasických žárovek obcházet.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru