Výrobce cigaret Philip Morris ČR dosáhl v pololetí zisku 1,1 miliardy korun, v meziročním srovnání je to 0,2 procenta méně než loni. Tržby ale firmě stouply, bez spotřební daně a DPH vzrostly o 11,8 procenta na 6,28 miliardy.

Objem odbytu v Česku za pololetí však klesl o 8,1 procenta. O 1,7 procenta se pak snížil i tržní podíl, a to na 50,9 procenta. Údaje zveřejnila firma v tiskové zprávě.

"Naše pololetní finanční výsledky byly ovlivněny především vyšším vývozem jiným společnostem v rámci skupiny, stejně jako příznivým cenovým vývojem v České republice i na Slovensku. Náš odbyt je však v obou zemích i nadále pod tlakem z důvodu nižšího celkového objemu trhů," uvedl András Tövisi, generální ředitel společnosti.

Podle něj se podniku snížil podíl na českém trhu i proto, že kuřáci kvůli rostoucím cenám přechází na balený tabák.

Pokles tržního podílu se podle Tövisiho výrazně zpomalil. "Tento vývoj je dán našimi povzbudivými výsledky ve vysoce konkurenčním levném cenovém segmentu, především značky Philip Morris," uvedl.

Odbyt společnosti klesl v České republice i na Slovensku. Na tuzemském trhu činil 4,288 miliardy korun, o 8,1 procenta meziročně méně. Na Slovensku se snížil o 1,8 procenta na 1,741 miliardy. Celkově i s vývozem ale odbyt o 14,7 procenta vzrostl na 15,489 miliardy korun.

Philip Morris je největším výrobcem tabákových výrobků v České republice. Zaměstnává přibližně 1100 lidí a nabízí osm cigaretových značek, 85 variant cigaret a také tři varianty tabáku pro ruční výrobu cigaret.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru