Šéf Unileveru je nezvykle otevřený. Třetí největší výrobce potravinářského a spotřebního zboží otevřeně přiznává, že prodeje v Evropě se vyvíjejí špatně.

"Chudoba se vrací do Evropy," řekl k tomu v rozhovoru pro německý deník Financial Times Deutschland Jan Zijderveld, který vede firmu v západní Evropě od začátku loňského roku. Dříve řídil společnost v jihovýchodní Asii. A nyní se chce i tady inspirovat tím, co je běžné v rozvojových trzích.

"Když Španěl vydává za nákup v průměru už jen 17 eur, tak mu nemůžu prodávat prací prášek za půlku jeho rozpočtu," řekl v rozhovoru. Firma, která vyrábí například čaje Lipton, deodoranty Axe, zmrzliny Magnum nebo kosmetické produkty Dove či potraviny Knorr, tak chce nyní v Evropě jít osvědčenou cestou z chudých asijských zemí.

"V Indonésii prodáváme jednotlivá balení šamponu za dva až tři centy, a přesto vyděláváme dobré peníze," uvedl Zijderveld. "Víme, jak se to dělá, ale v době před krizí jsme to v Evropě pozapomněli," dodal. Koncern přitom už začal prodávat malá levnější balení ve Španělsku i Řecku.

Zatímco dosud se výrobci spotřebního zboží snažili v západní Evropě oslovit zákazníky nabídkou dražšího například ekologického nebo prémiového zboží, nyní Unilever přiznává změnu strategie. Jak píše Financial Times Deutschland, firma tak očividně nečeká, že krize bude jen krátkodobou přechodnou fází.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru