Zaplatit v obchodě a restauraci, aniž byste museli vytahovat peněženku, kartu, dokonce ani mobilní telefon, už není sci-fi, ale běžná realita, například v kavárnách Starbucks. Placení s "prázdnýma rukama" získává v USA na popularitě a podle mnohých se start-upu Square povedlo vytvořit platební systém budoucnosti.

Funguje takto - propojíte vaši kreditní či debetní kartu s účtem na Square a přihlásíte se k místům, kde chcete nakupovat. Váš telefon automaticky rozezná, když jste blízko obchodu a pokladníkovi ukáže vaše jméno a profilovou fotografii.

Když chcete něco koupit, jednoduše pokladníkovi řeknete vaše jméno. Ten jen zkontroluje vaši podobu a pak už je to "ťuk ťuk" a jste hotov. Telefon tedy ani nemusíte vytahovat z kapsy, i když bez něj to pochopitelně nepůjde.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru