Šest měsíců po velkolepém startu, jenž se odehrál v únoru roku 2011, měl americký deník určený pouze pro počítačové tablety The Daily 80 tisíc předplatitelů. Dnes, po dalším roce, jich má 100 tisíc. Přitom podle odhadů analytické společnosti Gartner se jen letos očekává prodej 118 milionů tabletů.

Růst počtu předplatitelů The Daily se tedy téměř zastavil a rozhodně má k číslu 500 000, což je hranice rentability ohlášená při spuštění, hodně daleko.

S konceptem elektronických novin The Daily pro iPad je tedy něco špatně. Problém nebude v samotném nápadu číst zprávy na tabletu. Naopak, tablet je ke čtení zpráv ideální zařízení. The Daily pro uživatele tabletů jednoduše nenabízí žádný unikátní obsah ve srovnání s papírovými novinami a internetovými zpravodajskými servery.

The Daily udělal ještě jednu chybu: není nijak vyhraněný. Není to ani bulvár, ani speciální zpravodajství, zkrátka nabízí od všeho trochu. Tím, že The Daily nenabízí nic speciálního, se bez něj zkrátka obejdete.

Pak k tomu ještě přidejte to, že je samotná aplikace pro tablety zbytečně těžkopádná a nijak vám nezjednoduší čtení zpráv proti běžnému webu, spíše naopak. Neúspěch projektu proto nemůže být záhadou.

Papírové noviny zaniknou

Přitom mi tabletová verze The Daily přijde jako krok správným směrem, který si navíc zaslouží ocenění za odvahu. A je podle mě velká škoda, že se The Daily produktově nepovedl. Taky doufám, že tento neúspěch neodradí ostatní producenty obsahu od inovativních pokusů. Cesta konzumace obsahu na internetu a na tabletech stoprocentně správná je. Osobně se domnívám, že jednou tablety noviny vytlačí zcela, je to jen otázka formy nebo zařízení, ze kterého se ke čtení zpráv dostáváme.

Ekonom v iPadu

Týdeník Ekonom (včetně tohoto článku) si můžete přečíst i na vašem iPadu.

APLIKACI STAHUJTE ZDE.

Jediné koncepční doporučení, které z tohoto smutného příběhu plyne, je, nechtít po čtenářích tabletových verzí zpravodajství předplatné, pokud nemáte opravdu výjimečný obsah.

Pak zkuste raději najít způsob, jak udělat aplikaci atraktivní, jednoduchou a pro lidi zábavnou, nechejte ji zdarma a najděte si dobrý model, jak aplikaci uživit z prodeje reklamy. Výjimečnost obsahu nebo jeho bezplatnost jsou jediné dvě do budoucna udržitelné možnosti, jak přistupovat ke zpravodajství pro tablety.

Zatím jste si přečetli 100 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru