Letecká společnost Ryanair šetří téměř na všem. Po sérii třech nouzových přistání ve Valencii se objevila kritika, že se firma snaží ušetřit i na pohonných hmotách.

"Ryanair tlačí na piloty, aby netankovali příliš pohonných hmot," řekl pro list Financial Times Deutschland Jörg Handwerg, mluvčí německého svazu pilotů Cocpit.

"Když letecká společnost musí třikrát během jednoho dne nouzově přistát kvůli nedostatku kerosinu, pak je něco špatně v systému," dodal Handwerg.

Čím víc kerosinu v letadle je, tím je těžší, a podstatně se tak zvyšuje i jeho spotřeba a náklady na let.

Irská aerolinka ale odmítá tato obvinění s tím, že neporušuje nijak právní rámec.

Španělské ministerstvo dopravy už kvůli nouzovým přistáním zahájilo vyšetřování Ryanairu. Tamní spotřebitelské svazy tvrdí, že aerolinka ohrožuje své pasažéry. Kvůli snaze ušetřit tak údajně Ryanair spoří i na bezpečnosti.

Ryanair se ale brání, že i po zmiňovaných přistání na konci července, měla letadla ještě pohonné hmoty na dalších 30 minut, a splnila tak bezpečnostní předpisy.

"Všechny tři stroje přistály normálně a s dostatečnými zásobami paliva," odmítl výtky mluvčí Ryanairu.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru