Každý den je prostřednictvím internetu odesláno odhadem 100 miliard emailů, přičemž více než 80 procent z toho tvoří spam. Justin Rao z Microsoftu a David Reiley z Google ve své studii vypočítali, že celkové finanční náklady, které jsou vynaloženy na boj s nevyžádanou poštou, dosahují 20 miliard dolarů ročně.

Vycházeli z toho, že člověk maže každou nevyžádanou zprávu, která pronikne antispamovými filtry, v průměru pět sekund. Celkovou hodnotu této doby, po kterou se lidé nemohou věnovat své práci, vyčíslili celosvětově na 14 miliard dolarů. K tomu pak přičetli zhruba 6 miliard dolarů, což jsou peníze, které uživatelé a firmy investují do nákupu antispamového softwaru.

Vzhledem k tomu, že spammeři vydělají jen asi 200 milionů dolar, je poměr celosvětových nákladů boje se spamem k soukromým ziskům spamerů přibližně 100:1. Autoři studie porovnávají toto číslo například s náklady, které společnosti nese v důsledku krádeži automobilů (například vyplacené pojistky nebo výdaje na vyšetřování). Poměr těchto nákladů je až 30krát nižší.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru