Každý den je prostřednictvím internetu odesláno odhadem 100 miliard emailů, přičemž více než 80 procent z toho tvoří spam. Justin Rao z Microsoftu a David Reiley z Google ve své studii vypočítali, že celkové finanční náklady, které jsou vynaloženy na boj s nevyžádanou poštou, dosahují 20 miliard dolarů ročně.
Vycházeli z toho, že člověk maže každou nevyžádanou zprávu, která pronikne antispamovými filtry, v průměru pět sekund. Celkovou hodnotu této doby, po kterou se lidé nemohou věnovat své práci, vyčíslili celosvětově na 14 miliard dolarů. K tomu pak přičetli zhruba 6 miliard dolarů, což jsou peníze, které uživatelé a firmy investují do nákupu antispamového softwaru.
Vzhledem k tomu, že spammeři vydělají jen asi 200 milionů dolar, je poměr celosvětových nákladů boje se spamem k soukromým ziskům spamerů přibližně 100:1. Autoři studie porovnávají toto číslo například s náklady, které společnosti nese v důsledku krádeži automobilů (například vyplacené pojistky nebo výdaje na vyšetřování). Poměr těchto nákladů je až 30krát nižší.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru