Automobilka Škoda Auto prodala v prvním pololetí zhruba 408.000 vozů, což je o 12,6 procenta více než ve stejném období loni. Tržby se zvýšily o 6,6 procenta a dosáhly 5,7 miliardy eur (asi 145,7 miliardy Kč). Vyplývá to z tiskové zprávy německé skupiny Volkswagen, jíž je Škoda součástí.

"Díky vyššímu objemu a zlepšení výrobních nákladů se provozní zisk zvýšil o 449 milionů eur. To je o devět procent," uvedla skupina ve zprávě. Větší popularitě se podle ní těšily modely Roomster, Yeti a Octavia, ale i Rapid, který se prodává v Indii.

Pololetní výsledky hospodaření zveřejnila i skupina Volkswagen. Provozní zisk jí vzrostl skoro o sedm procent na 6,49 miliardy eur (asi 166 miliard Kč), prodej vozů se zvýšil o 12,4 procenta na 4,64 milionu.

Tržby celé skupiny v pololetí dosáhly 95,38 miliardy eur (asi 2,4 bilionu Kč), což je meziroční nárůst o 22,6 procenta.

Na rozdíl od řady jiných automobilek v Evropě Volkswagen těží z bohaté geografické rozmanitosti. Firma se etablovala třeba na trzích v Brazílii, Číně a Spojených státech, kde automobilový trh prochází odlišným vývojem než v Evropě.

Růst zájmu automobilka registruje o sportovně-užitkové modely Volkswagen Tiguan anebo Audi Q3, dobře se ale prodává i sedan Audi A6. Volkswagen zároveň potvrdil výhled na zbytek letošního roku a počítá s růstem tržeb. Provozní zisk by se ale měl udržet zhruba na loňské úrovni, kdy byl na rekordu.

Pololetní výsledek je nepatrně lepší, než předpokládali analytici. Ti v anketě agentury Reuters v průměru počítali s provozním ziskem 6,41 miliardy eur.

Volkswagen ale podle Reuters patrně nebude imunní vůči dopadům současné krize v eurozóně. V jejím důsledku se totiž snižuje poptávka spotřebitelů, což výrobce aut nutí hledat pobídky k prodeji. Většinou jsou to slevy.