Maďarská nízkonákladová společnost Wizz Air začne v Česku používat nový obchodní trik - pokud cestující najde u konkurence nižší cenu, Wizz Air mu rozdíl proplatí hned dvojnásobně.

Společnost Wizz Air, která za minulý rok přepravila v Česku na 600 000 cestujících, tvrdí, že začne tímto způsobem garantovat nejnižší cenu od srpna.

„Pokud si cestující zarezervuje letenku na naší internetové stránce, bude mít nejnižší cenu letenky. Jestliže na stejné lince najde u konkurence nižší cenu, budeme mu refundovat dvojnásobek rozdílu,“ řekl na tiskové konferenci manažer korporátní komunikace společnosti Wizz Air Daniel de Carvalho. 

Analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka nabídce Wizz Air na nejnižší ceny letenek příliš nevěří. „Všechny tyto projekty vypadají zpočátku velice dobře, ale poté mají spoustu hvězdiček. Neřekl bych, že se to společnosti může vyplatit. Spíše předpokládají navýšení objemu cestujících. Výnosnost je ale sporná,“ odhaduje analytik Procházka.

Wizz Air svůj krok obhajuje snahou o navýšení turismu v České republice, kterému škodí vysoké poplatky na pražském letišti. V současnosti je nízkonákladová společnost v jednání s letištěm Ruzyně o snížení poplatků. O tom, zdali by Wizz Air přesunul své lety z Prahy do jiných měst, spekulovat nechce.

„Nyní jsme s pražským letištěm v kontaktu. Jsme ale firma zaměřená na růst a Wizz Air již nyní v Praze ztrácí kvůli vysokým poplatkům,“ řekl Daniel de Carvalho.

Za nižší letištní poplatky bojovala i nízkonákladová letecká společnost Ryanair. „Pražské letiště tvrdí, že nabízí vyrovnanou politiku pro všechny a nechce zvýhodňovat některé firmy. Společnost Ryanair požadovala menší poplatky a neuspěla,“ doplnil analytik Procházka.

To, že by se letecké společnosti sjednotily a společně se snažily vymoct si nižší poplatky, Procházka nepředpokládá.

 

Maďarská letecká společnost začne prodávat letenky od 345 korun. Ovšem cena letenky se bude vyvíjet od toho, kdy si cestující letenku zarezervuje, který den i v jakou hodinu poletí.

„Negarantujeme cenu 345 korun, ale naše záruka je v tom, že v daném dni a do určité destinace budeme nejlevnější,“ uzavřel Daniel de Carvalho.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru