Americká softwarová společnost Microsoft zaznamenala svou vůbec první čtvrtletní ztrátu po vstupu na burzu, když musela odepsat přes šest miliard dolarů za nevydařený nákup internetové reklamní agentury eQuantive.

Microsoft v období od letošního dubna do června vykázal ztrátu ve výši 492 milionů dolarů (10,1 miliardy korun), tedy šest centů na akcii.

Ve stejném období loňského roku Microsoft zaznamenal zisk 5,9 miliardy dolarů (122 miliardy korun), tedy 69 centů na akcii. Firmu eQuantive Microsoft koupil před pěti lety a letošní odpis činil 6,2 miliardy dolarů (128 miliard korun). Akvizice byla v roce 2007 největší koupí Microsoftu.

Tržby společnosti v období duben-červen dosáhly částky 18,06 miliardy dolarů (374 miliardy korun).

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru