Škoda Auto za prvních šest měsíců zaznamenala růst na všech hlavních trzích s výjimkou západní Evropy. Ve východní Evropě firma prodala více než 65.200 vozů, o třetinu meziročně více.

Ve střední Evropě vzrostly prodeje o 4,6 procenta na 66.600 aut. V Číně se prodalo více než 120.700 vozů Škoda s nárůstem o 7,6 procenta.

Indie zaznamenala 40,1 procentní růst v počtu 20.500 vozů. Z toho necelé dvě třetiny představovala nová limuzína Rapid.

Na trzích západní Evropy dodávky vozů české značky meziročně klesly o 0,7 procenta. Firma zde za letošní první pololetí prodala 195.400 aut. Podíl vozů Škoda se zde však podle mluvčího Jozefa Baláže zvýšil na více než tři procenta.

"Téměř ve všech prodejních regionech jsme se rozvíjeli lépe než trh a dále jsme zlepšovali svou dobrou pozici. Druhé pololetí však nebude jednoduché. Velmi pečlivě sledujeme trhy a počítáme s podstatně silnějším protivětrem," řekl předseda představenstva automobilky Winfried Vahland.

Nejprodávanější model Octavia v 1. pololetí zaznamenal nárůst prodeje o 9,7 procenta, Fabia s 133.600 prodanými vozy naopak pokles o 3,2 procenta. Klesal prodej také modelu Superb, o 10,3 procenta na 56.900 aut. Terénní Yeti se prodával s meziročním nárůstem 28,6 procenta na 45.100 vozů.

Vozů Roomster se prodalo 20.400, o 13,1 procenta více. Citigo, prodávaný v Evropě, zaznamenal prodej 5500 vozů a limuzíny Rapid firma dodala v Indii 11.800 kusů, uvedl Baláž.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru