Podle charakterického tvaru lahve ji bylo možné poznat prakticky po celém světě. To se teď na mnoha místech zřejmě změní poté, co společnost Coca-Cola oznámila, že se v řadě zemí chystá prodávat své nápoje v rozložitelných sáčcích. Informoval o tom dnes server dailymail.co.uk. 

Podle společnosti jsou rozložitelné plastové sáčky levnou alternativou k plechovkám a lahvím a nezatěžují životní prostředí tolik jako tyto dosavadní typy obalů.

Sáčky mají napodobovat tvar lahve, který se stal jedním z poznávacích znamení Coca-Coly a který za asi sto let, kdy se tak nápoj začal prodávat, neprošel výraznějšími změnami.

V plastových sáčcích se Coca-Cola prodává již několik let v řadě zemí v Jižní Americe. Lidé zde tak nemusí platit zálohu za láhev a nápoj je tak prý pro řadu z nich dostupnější. Společnost tento trend zaznamenala a rozhodla se vyrobit vlastní igelitové obaly. Nápoje v nich prý bude prodávat po celém světě, poznamenal dailymail.co.uk.

Americký nápojový gigant je největším výrobcem nealkoholických nápojů na světě. Vlastní více než 500 značek sycených i nesycených nápojů. Kromě hlavní značky Coca-Cola jí patří třeba značky Fanta nebo Sprite. Nápoje prodává ve více než 200 zemích světa.

Společnost již několik let čelí tlaku kvůli tomu, aby nápoje stáčela do ekologičtějších obalů. Coca-Cola Co. v poslední době používá "rostlinnou lahev", která je nejméně z 30 procent vyrobena z cukrové třtiny.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru