Jaroslav Bouček (51)

Vzdělání:
Absolvoval pražskou Filmovou akademii múzických umění.

Kariéra:
Od roku 1974 pracoval ve Filmovém studiu Barrandov, vypracoval se na vedoucího produkce. V roce 1993 nastoupil dráhu nezávislého producenta.

Soukromí:
Je ženatý.
Vlastní úspěšnou dostihovou stáj.

Police v kanceláři na pražském Barrandově má zavaleny stohy papírů, většinou filmovými scénáři. Na stěnách obrázky koní. Atmosféra je tu pohodová - snad právě proto, že na pracovním stole producenta Jaroslava Boučka něco důležitého nenajdete.

"Byla tu tuhle návštěva z Hollywoodu. Přátelsky hovoříme, ale oni jsou pořád nějací nesví, jakoby něco hledali. Pak na to přišli: Propána, vždyť vy tu nemáte počítač!" vypráví Bouček s gustem příhodu dokazující, že je "netechnický typ", který navíc ctí tradici. On by se prý počítač ani na jeho stůl nehodil - ten udržovaný kus nábytku totiž ještě zažil Václava Havla staršího.

Skutečně se bez počítače v dnešní době obejdete?

Ale jasně, že náš ekonom a další kolegové vedle v kanceláři počítače mají. Ale já to opravdu nemusím.

Jenže koupit si kvalitní kameru a točit filmy dnes teoreticky může kdekdo. Má slavný filmařský kopec ještě budoucnost?

Pořád si myslím, že to budoucnost má. Vždy budou potřeba ateliéry, pozemek, kde se postaví třeba středověké bašty a palisády. I když, to si už vlastně taky můžete udělat na počítači. Tahle doba je už někdy mimo moje chápání. A ani ji moc chápat nechci.

Proč? Protože technika vždy bude jen podpůrný prostředek a to hlavní - nutnost mít nápady, myšlenky - se nemění?

Přesně. Na mně vidíte, že jsem stará konzerva. Ale myslím, že začíná všeobecný návrat k obyčejným věcem. I k přírodě. Mám dvě vnučky a obě už umějí daleko lépe na počítači než já. Ale chodí na koně do Suchdola, kde má Česká zemědělská univerzita pronajatý od magistrátu Brandejsův statek pro výuku hipologických předmětů a jezdecký klub. Nabízí však další smysluplné využití celého objektu jako hiporehabilitační centrum, rekreační centrum pro rodiny s dětmi a další aktivity. Tak jsem se nabídl, že jim s tím pomůžu, aby se lidé od techniky zase vraceli k přírodě. Člověk si potřebuje vyčistit hlavu a Praha druhé takové místo nemá.

Přesto však i vy teď musíte na technický vývoj reagovat.

Havlovo Odcházení jsem naposledy dělal na 35milimetrový film, celkem 35 kopií. Vrásky z lásky ale už na takové malé krabičky DCP, které pošlete do kina, dáte tam kód a oni to z digitálu pustí. DCP jsou levné, nasekáte jich 100 a dá se to pustit ve 100 kinech. To může být ale zrada. Ukázalo se to u filmu Okresní přebor. Měl první víkend 120 tisíc diváků, paráda - a nakonec to skončilo jen na necelých 400 tisících. Dříve třeba můj film Václav běžel v kinech rok. Dnes je maximum šest týdnů, a diváků chodí méně a méně.

Zatím jste si přečetli 50 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru