České paštiky, kečupy a hotová jídla by se brzy mohly rozšířit v obchodech v Ázerbajdžánu, Turkmenistánu a Kazachstánu. Právě na tyto země se chce přední česká potravinářská firma Hamé zaměřit. „Kazachstánu se musíme přizpůsobit, a to nejen etiketou,“ říká šéf Hamé Martin Štrupl s tím, že v ruském závodě už testují možnosti výroby speciálních produktů.

Největší potenciál má ale podle Štrupla Rusko. „Když bych to bral čistě z hlediska tržní síly, koupěschopnosti obyvatel a populace,“ vysvětluje.

Do Ruska se podle něj navíc budou překlápět evropské spotřebitelské návyky. „Růsty, které tam reálně plánujeme, jsou v řádu 10, 15 procent ročně.“ Dnes Hamé v Rusku utrží kolem 700 milionů rublů (zhruba 437,7 milionů korun).

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru